حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
سرخط خبرها

برای برف بازی در مشهد کجا برویم؟ + آدرس

  • کد خبر: ۱۴۴۸۳۱
  • ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
برای برف بازی در مشهد کجا برویم؟ + آدرس
با نزدیک‌ترین و امن‌ترین مسیرهای برف‌بازی در مشهد و حوالی این شهر آشنا شوید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اگر در پی اولین برف سنگین زمستانی به‌دنبال بهترین، امن‌ترین و نزدیک ترین، مسیر برای برف بازی و تیوپ سواری می‌گردید، نیازی نیست از مشهد خارج شوید.

ارتفاعات جنوب غرب مشهد، بولوار نماز می‌تواند میزبان شما باشد تا از روز‌های برفی بیشترین استفاده کنید.‌ بولواری ۷ کیلومتری که از پارک خورشید شروع می‌شود و پس از گذر از بولوار‌های هاشمیه، سرافرازان، دلاوران، خاقانی و شهید کاوه به بزرگراه شهید کلانتری می‌رسد.

تمام حاشیه این بولوار که در کنار کمربند سبز جنوبی مشهد کشیده شده است، فرصت مناسبی برای برف بازی و تیوپ سواری ایجاد می‌کند. به طوری که می‌توانید به‌راحتی خودروتان را در آسفالت پارک کنید و در فاصله‌ای بسیار کم، روی کوه  بروید و در شیبی ملایم‌ تیوپ سواری کنید و پایین بیایید.

‌از ویژگی این مسیر که موجب امنیت آن می‌شود، علاوه بر شیب ملایم کوه ها، نزدیک‌بودن بولوار نماز به شهر و تردد آسان خودرو‌های امدادی در صورت اتفاق‌های احتمالی است که در برف بازی اهمیت بسیاری دارد. دیگر اینکه در این کوه‌ها باز هم به‌دلیل نزدیکی به شهر، خبری از حیوانات وحشی نیست.

در ادامه بولوار نماز، کوه‌های معجونی در جاده خلج کشیده شده است که آن‌ها نیز برای برف بازی مناسب‌اند. البته اکنون‌ چون کمربند جنوبی در این بخش‌ گشایش نیافته است، نمی‌توان از این مسیر‌ به آن کوه‌ها رسید. بهترین مسیر برای رسیدن به معجونی بزرگراه کلانتری و ورود به خیابان خلج است. این خیابان در امتداد خود به سمت کوه‌های معجونی می‌رود.

در مقابل سازمان صنایع دفاع، کوه‌ها با شیب ملایم خود، هر سال زمستان میهمان برف دوستان هستند. کوه‌ها در فاصله کمی از جاده قرار گرفته اند و تا رسیدن به کنار کوه فقط حدود ۳ دقیقه راه است. این فضا هم برای تیوپ سواری و برف بازی امن و مناسب است.

اگر بازهم بخواهیم برای برف بازی راهی دور نرویم، باید به بوستان‌های‌ شهر سر‌ بزنیم. از جمله بوستان وکیل آباد و ملت و حتی بوستان‌های محلی مانند وحدت و مینا که می‌توان با وسایل حمل‌ونقل عمومی به آن‌ها رسید و از فضایش لذت برد.

اما در مسیری دورتر از مشهد، کوه‌های کم‌ارتفاع نزدیک به سد چالیدره، دیگر پیشنهاد ما برای برف بازی و تیوپ سواری است. شیب ملایم این کوه ها، نیز امنیت لازم را فراهم کرده است. دو مسیر پیاده روی از روستای جاغرق به کردینه و از زشک به سمت چشمه قُل قُلی را نیز فراموش نکنید که در این مسیرها‌ می‌توانید در کنار رودخانه‌ از تماشای فضای برفی و زیبای روستا نیز بهره ببرید و خانوادگی در مسیری دل انگیز‌ راه بروید.

اما مهم‌ترین و تنها پیست اسکی مشهد، شیرباد است که در حدود هفتاد کیلومتری مشهد قرار گرفته است و در مسیر جاده چناران و پس از روستای دولت آباد است و بعد از گذشتن از ۳۶ کیلومتر مسیر فرعی به پیست اسکی می‌رسد. در این پیست در کنار فضای مناسب برای لوژسواری، اسکی و... امکانات تفریحی، اقامتی و رستوران نیز در فضایی امن فراهم است.

اگر می‌خواهید مشهد برفی را از بالا ببینید، پیشنهاد می‌کنیم به پارک کوهسنگی بروید یا به ارتفاعات خلج در شرق مشهد بروید و مشهد را در جلوه‌ای دیگر تماشا کنید.

برف‌بازی در اطراف مشهد

شاندیز میدان دوم سمت چپ به‌سمت خادر، خادر‌۱۰ محل مناسبی برای تماشای طبیعت برفی و برف‌بازی است. به‌دلیل ایمن‌نبودن راه مراقب باشید و با دقت رانندگی کنید.

جاده شاندیز بعد از جاده حسن‌آباد ورودی شهرک صنعتی، سمت چپ جاده بوستان طبیعت پردیس.

جاده طرقبه ورودی یاسر‌ناصر به‌سمت روستای ازغد.

طرقبه به‌سمت چالیدره نرسیده به روستای نغندر سمت چپ جاده، دره خورشید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->